Introductie Stichting Vak G

Sinds het begin van het seizoen 2015/2016 zijn wij gestart met de oprichting van ‘Stichting Vak G’. Deze stichting is er voor alle NAC’ers, maar voor de fanatieke kern op Vak G in het bijzonder! De Stichting Vak G heeft twee belangrijke hoofddoelstellingen:

1. INVLOED

Door ons te organiseren in een stichting wordt het makkelijker invloed uit te oefenen op zaken die ons aangaan binnen onze club. Zoals de realisatie en inrichting van het nieuwe Vak G café onder ons vak. Ook zouden we graag georganiseerd bezoek van uitwedstrijden verzorgen, waarbij we nu afhankelijk zijn van de SV of Breda Loco’s. Wij willen met onze eigen fanatieke kern naar uitwedstrijden en als het even kan ook nog invloed uitoefenen op de manier waarop (en de voorwaarden die hierbij komen kijken). Last but not least willen wij onze stem laten horen bij beleidszaken. Daarbij is het sterker als stichting naar voren te treden dan als losse individuen. Wij willen dus invloed bij onze club, want wij zijn de club!

2. SAAMHORIGHEID

Door alle fanatieke NAC’ers op Vak G te verenigen willen we meer samen optrekken en een aantal zaken beter regelen. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan sfeeracties en spandoeken rondom de wedstrijden van NAC. Behalve het bedenken en uitvoeren hiervan, kunnen we als stichting voor de financiën zorgen. Dat geldt ook voor het bekostigen van bloemstukken bij het overlijden van bekende NAC’ers. Voorheen gingen we met de pet rond, nu willen we dit wat strakker gaan regelen. Verder willen we het collectief stimuleren met diverse evenementen. Vak G feesten of voetbaltoernooien onderling (het Hein van Poppel toernooi is al in de maak!). Verder is alle input van jullie welkom! Heb je goede ideeën. Laat het ons weten!

Overige plannen:

• Vak G merchandise
  • Vak G poules
  • Trip(s) naar Lokeren

Wat is nog meer belangrijk?

• Als eerste is het van belang dat we een grote groep donateurs vinden, die achter onze plannen staan en dus bij willen dragen aan bovenstaande doelstellingen. Donateur van de Stichting Vak G worden kost je voor de rest van het lopende seizoen € 20,-. Op dit moment hebben we al dik 100 donateurs gevonden die achter onze stichting staan!

Als u met uw bedrijf een bedrag wilt doneren, dan is dat uiteraard mogelijk.

• Wij vormen een officiële stichting met in eerste instantie 5 bestuursleden. D.w.z. dat de stichting een voorzitter heeft, een penningmeester en een secretaris. Van elke vergadering wordt een kort verslag opgesteld dat ook ter inzage aan de donateurs wordt aangeboden. De stichting zal worden opgericht d.m.v. een notariële akte.
  • Het bestuur zal bepaalde besluiten nemen op basis van een meerderheid van stemmen. Het bestuur telt dus niet voor niets een oneven aantal leden.
  • Plannen kunnen niet gerealiseerd worden zonder een goede financiële fundering. Zoals vermeld zoeken we daarvoor donateurs, maar schenkingen zijn uiteraard ook welkom. Daarnaast willen we met evenementen geld genereren voor de stichting. Notarieel zal worden vastgelegd dat alle gelden ten goede komen aan stichting gerelateerde doelen. Bij eventuele opheffing zal het resterende bedrag in kas geheel worden overgemaakt naar de NAC jeugdopleiding. Ook dat zal notarieel worden vastgelegd.

Donateurs van de stichting profiteren van kortingen op bijv. merchandise en evenementen. Maar het belangrijkste is dat het werk van de stichting terug te zien zal zijn rondom wedstrijden van NAC en in de vorm van NAC gerelateerde evenementen. Wij vertrouwen erop dat alle fanatieke NAC’ers op VAK G zich scharen achter de stichting en donateur worden!
Voor eventuele vragen kun je een email sturen naar:

info@stichtingvakg.nl

Het bestuur zal vanaf de oprichting bestaan uit de volgende personen:

Jaap, Boog, Jerry, Santi en Willem.

Het is de bedoeling dat het bestuur uiteindelijk uit 7 personen gaat bestaan.

Degenen die interesse hebben in een bestuursfunctie kunnen dit mededelen aan één of meerdere bestuursleden.

Vriendelijke groet van het voltallige bestuur van Stichting Vak G! Hup NAC!